Simpozion – Tehnici și mijloace inovative de recuperare a tulburărilor specifice de învățare
Acord parteneriat simpozion 2022
- CONSILIUL JUDEȚEAN DÂMBOVIȚA
- INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN DÂMBOVIŢA
- CASA CORPULUI DIDACTIC DÂMBOVIŢA
- FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI TÂRGOVIȘTE
- C.J.R.A.E. DÂMBOVIȚA
- ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ TÂRGOVIȘTE
Vă invită la
SIMPOZIONUL NAŢIONAL
TEHNICI ȘI MIJLOACE INOVATIVE DE RECUPERARE A TULBURĂRILOR SPECIFICE DE ÎNVĂȚARE
Ediţia a III- a
DATA DESFĂȘURĂRII SIMPOZIONULUI: 14 mai 2022
GRUP ŢINTĂ: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar, directori de instituţii de învăţământ, formatori, profesori metodişti CCD, metodişti IŞJ, directori CCD, inspectori şcolari.
Cadre didactice din învățământul special şi special integrat ; Personal didactic auxiliar (informaticieni, bibliotecari școlari)
NUMĂR DE CADRE DIDACTICE PARTICIPANTE : 120 (participare directă 50%, participare indirectă 50%)
LOCUL DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢII: Școala Gimnazială Specială Târgovişte (locație Școala Grigore Alexandrescu ,Str. Vasile Blendea, nr. 10, Micro XI, Târgoviște)
PERSOANE DE CONTACT:
- Prof. Stoica Magdalena Mariana – director – Școala Gimnazială Specială Târgovişte, tel. 0726320940, e-mail: mady_20022002@yahoo.com;
- Prof. Marinescu Eugenia, tel. : 0726744331, e-mail: jenimarinescu@ahoo.com
- Inf. Mihai Cristian Nicolae, Tel.:0726259077, e- mail cris_t_yan@yahoo.com
- Secretar Mosang Nicoleta Marilena, Tel.0729961390, e- mail mosangnicoleta@yahoo.com
OBIECTIVE PROPUSE
- Realizarea unui schimb de experienţă între cadrele didactice participante, care să asigure îmbunătăţirea performanţelor profesionale necesare în activitatea didactică viitoare;
- Promovarea unui schimb real de experiență între cadrele didactice care predau în învățământul special și special integrat în vederea îmbunătățirii performanțelor profesionale necesare în activitatea de recuperare a elevilor cu CES;
- Conştientizarea participanţilor la lucrările simpozionului cu privire la potenţialul pe care îl oferă programele de formare în educația incluzivă asupra activităţii la clasă;
- Stimularea interesului cadrelor didactice faţă de propria formare profesională, în scopul realizării unei educaţii de calitate;
SECȚIUNILE SIMPOZIONULUI
- Secțiunea I: Bune practici în recuperarea elevului cu tulburări specifice de învățare (metode şi tehnici inovative aplicate elevilor în urma participării la diverse cursuri de formare, schimburi de experiență, proiecte Erasmus; diseminare metode și tehnici specifice) – 20 participanți direcți fata in fata – participantii indirecti vor folosi platforma Google MEET pusa la dispozitie de organizator https://meet.google.com/nfn-ybdg-uto
- Secţiunea a II-a: Tehnici și mijloace inovative de recuperare a elevilor cu dislexo-disgrafie (Program de intervenție personalizat; studii de caz; softuri educaționale utilizate în activitatea cu elevii cu CES; strategii terapeutice eficiente în compensarea şi reabilitarea copiilor cu CES) – 20 participanți direcți fata in fata – participantii indirecti vor folosi platforma Google MEET pusa la dispozite de organizator : https://meet.google.com/pmx-kdua-wme
- Secţiunea a III-a: Strategii de lucru inovative utilizate in recuperarea elevilor cu discalculie (Program de intervenție personalizat; softuri educaționale utilizate în activitatea cu elevii cu CES; strategii terapeutice eficiente în compensarea şi reabilitarea elevilor cu discalculie, aplicații practice, studii de caz, etc.) – 20 participanți direcți – participantii indirecti vor folosi platforma Google MEET pusa la dispozite de organizator https://meet.google.com/nib-wehg-edy
MOD DE CERTIFICARE A PARTICIPĂRII LA ACTIVITATE
Persoanele participante la sesiune vor primi diplomă / certificat de participare autentificate de instituția organizatoare și de instituțiile partenere.
REZULTATE AȘTEPTATE:
Schimb real de experienţă bazat pe:
– utilizarea unor tehnici și mijloace inovative de recuperare a elevilor cu tulburări specifice de învățare, descoperite, de către cel puţin 50% din numărul participanţilor, în desfășurarea activităților didactice;
– diseminarea bunelor practici și a tehnicilor inovative din învățământul special și incluziv de către cel puţin 80% din numărul participanţilor la secţiunile simpozionului;
– cel puţin 80% din numărul participanţilor la secţiunile simpozionului vor utiliza metode, tehnici și mijloace de recuperarea a elevilor cu tulburări specifice de învățare, în procesul de predare-învăţare-evaluare.
REGULAMENT PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA SIMPOZIONULUI
- Înscrierea participanților la simpozion, în perioada 01.04.2022- 30.04.2022, prin completarea formularului de inscriere Google Docs: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeIc9cnXL2hnZm4D2sfIrnGLlRaWgNrIWNEDGO1jYsJ3LAh4w/viewform?usp=sf_link
Participanții indirecți vor participa on-line pe platforma Google Meet pusa la dispozitie de organizator pe fiecare sectiune
- Completarea și transmiterea formularului de înscriere. Termen 30.04.2022
- Expedierea lucrărilor se realizeaza prin intermediul formularului de mai sus
- Sortarea lucrărilor pe secțiuni. Termen 06.05.2022
- Evaluarea lucrărilor de o comisie formată din moderatorii de la nivelul secțiunilor în baza unei grile de evaluare. Termen 06.05.2022
- Informarea participanților a căror lucrări nu vor fi publicate. Termen 08.05.2022
- Realizarea CD-ului. Termen 13.05.2022
- Pregătirea mapelor. Termen 13.05.2022
- Derularea simpozionului, conform agendei în data de 14.05.2022
CERINȚE PRIVIND REDACTAREA LUCRĂRILOR
Lucrările vor fi redactate conform următoarelor cerinţe:
- Microsoft Word 2003, 2-4 pagini format A4, orientat “Portrait”, margini de 2 cm;
- Titlul lucrării să fie scris cu Times New Roman, 14, boldat, centrat;
- Autorul/autorii lucrării se vor menţiona după titlu. Se vor preciza: titlul didactic, prenumele şi numele, instituţia şi localitatea (font normal, Times New Roman, 12, boldat, aliniere dreapta). Nu se folosesc prescurtări.
- Textul lucrării să fie scris cu diacritice, caractere Times New Roman, cu corp de literă 12, tehnoredactare la un rând, alinere stânga-dreapta;
- Imaginile sau pozele să fie clare şi să aibă dimensiunile: 100×80 mm, centrat;
- Conţinutul lucrării trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat, din tematica propusă dezbaterii, să aibă originalitate şi să cuprindă experienţe personale.
- Fiecare lucrare va conţine obligatoriu: bibliografie care se va consemna la sfârşitul lucrării, în ordine alfabetică, astfel: autor, titlu lucrare, editura, localitate, an;
- Lucrările pot avea 2 autori, caz în care fiecare participant va primi câte o diplomă/certificat de participare;
- Lucrările primite şi care respectă criteriile menţionate anterior se vor constitui pe CD cu ISBN ;
- 10. Lucrarea va fi transmisă în format electronic prin intermediul formularului de inscriere;
ATENŢIE !!! Nu se acceptă lucrări fără semne diacritice. Organizatorii îşi rezervă dreptul de a nu li se lua în considerare materialele care nu întrunesc condiţiile expuse mai sus.
Înscrierea la Simpozion este gratuită!
.PROTECȚIA DATELOR PERSONALE În temeiul legii nr.677/2001 și a Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European (GDPR), completarea formularului reprezintă consimțământul de preluare și prelucrare a datelor, titularul fiind de acord cu preluarea și prelucrarea datelor de către Școala Gimnazială Specială Târgoviște
NOTA Participanții vor respecta măsurile de prevenire și control al infecțiilor generate de virusul SARS-CoV-2, impuse de legislatia în vigoare la data desfasurării activității.
AGENDA SIMPOZIONULUI
09.00 – 9.30 – Primirea participanţilor
09.30 –10.00 – Alocuțiuni în plen
10.00 –10.30 – Coffe break
10.30–13.30 – Susţinerea lucrărilor în cadrul secţiunilor
13.30 –14.00 – Coffe break
14.00 –15.00 – Evaluarea activităţii: aplicarea chestionarelor de evaluare.
Concluzii
EVALUAREA ACTIVITĂȚII
- Centralizarea fișelor de evaluare și a impresiilor participanților directi
- Centralizarea chestionarului participanților indirecti : https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScNRbXNyqePJWv-esxBuemk0JxjhUsz-EQah1VlwZGKSMd5Bw/viewform?usp=sf_link